Veelgestelde vragen

Hi! Wil je iets vragen?

Heb je een vraag over je bestelling, de verzending, betaling of ruilen/retourneren? Kijk dan eerst hieronder bij de veelgestelde vragen. Grote kans dat je daar al een antwoord vindt. Heb je een andere vraag en/of opmerking stuur ons dan een bericht via het contactformulier wat je hier kunt invullen. Je ontvangt z.s.m. een reactie.

Ik help je graag!

BESTELLEN EN VERZENDEN

Hebben je een fysieke winkel?

Paperheart-creations is een online shop, je kunt dus alleen online bestellen, er is geen fysieke winkel.

Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?

Je pakket wordt tussen de 1 en 10 werkdagen verzonden. 99% van de PostNL pakketjes die met de pakketpost zijn verzonden worden de volgende dag bezorgd. Een brievenbus pakketje kan er in uitzonderlijke gevallen wel eens 2 of 3 dagen of langer over doen. PostNL hanteert een bezorgtijd van maximaal 7 werkdagen voor briefpost.
Meestal ontvang je jouw pakket dus de volgende dag, maar ik heb helaas géén invloed op de bezorging van PostNL. 

Hoe wordt mij bestelling geleverd?

Jouw sieraden worden in een sieraden zakje geleverd. Vervolgens verpak ik standaard in een brievenbuspakje.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen?

Soms komt de bevestigingsmail in de spambox terecht, heb je daar ingekeken? Wat ook kan is dat je per ongeluk je e-mailadres verkeerd hebt ingetikt. Heb je toch nog twijfel? Neem dan contact met mij op via e-mail of het contactformulier.

Met wie verzenden jullie en wat kost het?

Ik verzend standaard met PostNL.

België & Duitsland € 7,49

Hoe kan ik betalen?

IDeal
Met IDeal betaal je snel, vertrouwd en veilig je Paperheart-creations bestelling.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?

Soms kan dat als jouw bestelling nog niet is verwerkt. Je ontvangt dan het complete aankoopbedrag en de verzendkosten retour. Ik reken voor alle ingepakte pakketjes die nog niet zijn verzonden €3,- handelingskosten.
Neem zo snel mogelijk contact met mij op en ik check de status van je bestelling voor je.

Mijn betaling is mislukt, wat nu?

Het kan wel eens gebeuren dat er iets mis gaat met jouw betaling. Om zeker te weten of je bestelling is doorgekomen kun je op je bankafschrift kijken of het bedrag is afgeschreven. Twijfel je toch? Neem dan contact met mij op via het contactformulier. Ik check voor je of de betaling is gelukt. 
Is je betaling niet goed doorgekomen, dan is je bestelling ook niet geplaatst. Je kunt dan opnieuw bestellen.

Hoe volg ik mijn pakketje?

Wil je weten waar je bestelling op dit moment is? Bekijk het met de track & trace link die je hebt ontvangen nadat je jouw bestelling hebt geplaatst. Brievenbus pakketjes kunnen er soms wel eens 2 of 3 dagen, of in enkele gevallen wel eens langer over doen. PostNL geeft aan dat de briefpost er maximaal 7 werkdagen over mag doen.
De track & trace bij brievenbus pakketjes is soms niet correct weergegeven omdat nog niet elke postbode een handscanner heeft. Op maandag worden er geen brievenbus pakketjes geleverd.

De track & trace geeft aan dat het pakketje is bezorgd maar dit is niet zo, wat nu?

De track & trace bij brievenbuspakjes wordt helaas niet altijd correct weergegeven omdat nog niet elke postbode een handscanner heeft. Er wordt dan al gescand op het sorteercentrum van PostNL. Soms geeft de track & trace dan aan dat er al is bezorgd terwijl dit niet zo is. Het goede nieuws is dat je pakketje vaak snel daarna wordt geleverd.

Ik heb mijn pakket (nog) niet ontvangen, wat nu?

Heb je jouw pakket niet ontvangen? Check dan eerst je track & trace nummer. Deze heb je per e-mail van mij ontvangen. Soms geeft het systeem aan dat het pakketje nog niet bij PostNL is aangeboden. Soms wordt het pakketje niet door PostNL gescand. Je pakketje is dus wel door mij aan PostNL overgedragen.

Is het een brievenbus pakketje? Op maandag worden er geen brievenbus pakketjes bezorgd. Wacht dan de volgende dag nog af. Brievenbuspost wordt helaas nog niet altijd de volgende dag bezorgd. Ook kan de scan soms aangeven dat het pakket bezorgd is terwijl dit nog niet het geval is.
De 2e dag nog niets ontvangen? Check je huisgenootjes, familieleden en/of buren. Wacht nog een dag af...

Na 5 dagen nog steeds niet ontvangen en heb je je bestelling als pakket laten versturen? Neem contact met mij op. 
Heb je gekozen voor een brievenbuspakje dan verzoek ik je om 7 werkdagen te wachten voordat je contact met mij opneemt. Tot die tijd kan je briefpost namelijk nog bezorgd worden. Maak in ieder geval niet later melding dan de 8e dag! Dan kan ik PostNL nog verzoeken onderzoek te doen en/of een ontvangersverklaring te sturen. Wanneer je te laat (9 dagen of later) of niet meldt dan je niets hebt ontvangen kan ik helaas niets meer voor je doen. Laat ons wel weten dat je je pakket niet hebt ontvangen want dan kan ik alsnog melding maken bij PostNL. 
Helaas heb ik geen invloed op de bezorging van PostNL. Wel ga ik altijd zo snel mogelijk opzoek naar een oplossing voor jou!

Let wel, er zijn piekperiodes waarin het wat langer kan duren voordat je pakketje bezorgd wordt, denk hierbij aan bijvoorbeeld moederdag, Black Friday, en de decembermaand. Weekend en feestdagen tellen niet mee en op maandag worden er geen brievenbus pakketjes bezorgd. PostNL heeft aangegeven pas na 7 werkdagen actie te ondernemen. Voor deze periodes vragen we je dus even iets meer geduld te hebben alvorens contact met ons op te nemen.

Ik heb een verkeerd / niet bestaand adres opgegeven, wat nu?

Als je per ongeluk een verkeerd of niet bestaand adres hebt opgegeven zijn er verschillende opties:

1. Geef dit zo snel mogelijk aan ons door, misschien is je pakketje nog niet verzonden en kunnen we het adres nog aanpassen.

2. Je checkt, indien mogelijk, of het is bezorgd op het door jou opgegeven adres.

3. Indien het pakketje door foutief opgegeven adres onbezorgbaar blijkt te zijn zal het waarschijnlijk bij mij retour komen. Zodra het bij mij retour is kan ik het opnieuw verzenden. Ik zal je dan een betaalverzoek sturen voor de nieuwe verzendkosten.

4. Indien het pakketje door foutief opgegeven adres onbezorgbaar blijkt te zijn en het pakketje is 'kwijt', dan kan ik een onderzoek opstarten bij PostNL. Hiervoor zul je een document moeten tekenen. Indien het pakketje niet terug wordt gevonden kan ik helaas niks voor je betekenen.

5. Je wilt je pakket alsnog snel ontvangen, je plaatst een nieuwe bestelling. Indien het eerste pakketje bij mij retour komt zullen we dat crediteren.

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat nu?

Heb ik een verkeerd artikel geleverd? Oeps, dan is er iets niet helemaal goed gegaan tijdens het inpakken...Laat het mij weten via het contactformulier, ik los het natuurlijk zo snel mogelijk weer op! 
Wacht de oplossing van mij af, gelieve niet zelf iets te retourneren wat onjuist geleverd is.

Ik heb een defect item ontvangen, wat nu?

Indien je een artikel ontvangt met een defect/beschadiging, dien je dit binnen 5 dagen na ontvangst te melden. Je hebt het recht het item kosteloos om te ruilen. Het item dient compleet, in de originele verpakking, met aangehechte labels en met aankoopnota te worden geretourneerd. In specifieke gevallen kan ik je vragen foto's te sturen van de beschadiging. 
Indien bij retourneren wordt geconstateerd dat het probleem door eigen schade veroorzaakt is, en/of wanneer aangehechte labels ontbreken zal ik niet omruilen tegen een nieuw artikel.

RUILEN EN RETOURNEREN

Hoe kan ik iets retourneren?

Is je bestelling niet helemaal naar wens? Jammer, maar het is bij Paperheart-creations geen probleem om je bestelling te retourneren. Volg de twee stappen hieronder voor een juiste afhandeling van jouw retour. Heb je nog geen account in onze webshop? Klik op Account aanmaken.

Retourprocedure mét account:

Stap 1 > Meld je retour binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling aan in jouw account.

Stap 2 >  Stuur de artikelen binnen 14 dagen na retourmelding samen met de ingevulde retourbon (deze zit ingesloten bij je bestelling) voldoende gefrankeerd, degelijk verpakt en indien nodig verzekerd retour naar: Paperheart-creations, Berkenbos 4, 5531 MS, NL (kosten en risico van retour zenden zijn voor eigen rekening). 

Retourprocedure zonder account:

Stap 1 > Stuur binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling een e-mail naar info@paperheart.nl. Vermeld je ordernummer en geef aan dat je wilt ruilen/retourneren.

Stap 2 >  Stuur de artikelen binnen 14 dagen na retourmelding samen met de ingevulde retourbon (deze zit ingesloten bij je bestelling) voldoende gefrankeerd, degelijk verpakt en indien nodig verzekerd retour naar: Paperheart-creations, Berkenbos 4, 5531 MS, NL (kosten en risico van retour zenden zijn voor eigen rekening). 

Je ontvangt snel, maar in ieder geval binnen 14 dagen je aankoopbedrag retour.

Binnen hoeveel dagen moet ik mijn bestelling retourneren?

Je kunt je bestelling tot 14 dagen na ontvangst annuleren. Na het melden van je retour heb je nog 14 dagen om je product(en) retour te sturen.

 

Zijn er kosten verbonden aan retourneren?

Ja, het retour sturen is voor eigen rekening. 

Kan ik mijn bestelling ook ruilen?

Momenteel kun je geen items omruilen. Je kunt het beste het artikel wat je wilt ruilen retour melden en vervolgens opnieuw bestellen. Het voordeel hiervan is dat het sneller gaat dan omruilen.

Wanneer ontvang ik mijn geld terug?

Zodra het pakket bij ons retour is gekomen, wordt het verwerkt. Binnen 2 à 3 dagen krijg je van ons een retourmelding.
Het bedrag van je retourpakketje wordt teruggestort op de (bank)rekening, PayPal account of Creditcard die je gebruikt hebt om de bestelling te plaatsen. Dit doen we zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen. Terugstortingen via Creditcard kunnen iets langer duren.

Indien het pakket niet door mij is ontvangen dien je zelf contact op te nemen met PostNL.

Krijg ik de verzendkosten terug als ik alles retourneer?

Als je de complete bestelling retourneert krijg je het volledige aankoopbedrag + de standaard verzendkosten (€3,49) teruggestort. Heb je voor een andere verzendmethode dan "brievenbuspakje PostNL"  gekozen dan krijg je bij retourneren €3,49 aan verzendkosten terug. Bij bestellingen boven €50,- worden geen verzendkosten berekend en krijg je ook geen verzendkosten geretourneerd, ook niet als je zelf hebt gekozen voor pakketpost of afleveren op een postpunt.

Waarom worden er verzendkosten ingehouden op mijn retourbedrag?

Ik verzend gratis vanaf een aankoopbedrag van €50,-. Wanneer je aankoopbedrag na retour onder de €50,- komt zal ik de verzendkosten inhouden op het bedrag wat we terugstorten. Je hebt dan immers niet meer voor €50,- bij mij gekocht en moet dus verzendkosten betalen.

Kan ik een pakket weigeren aan de deur of mijn pakket niet afhalen van een PostNL locatie?

Een pakket weigeren aan de deur of niet afhalen op het postkantoor:
Dit kan, echter zal ik hiervoor de werkelijke verzendkosten en handelingskosten in rekening brengen. Voor brievenbuspost is dit €6,95 voor pakketpost €9,75 binnen Nederland.
Voor Duitsland en België bedragen deze kosten €13,95

Mijn retourzending is niet bij jullie aangekomen, wat moet ik doen?

Neem als eerste contact op met het verzendbedrijf, bijvoorbeeld PostNL. Houd er rekening mee dat je als verzender zelf verantwoordelijk bent. Indien de retourzending een hoge waarde heeft is verzekerd verzenden aan te raden (er raken wel eens pakketjes kwijt bij PostNL). Houd er rekening mee dat ik uitsluitend het aankoopbedrag kunnen terugstorten wanneer ik jouw retourpakket in goede orde hebben ontvangen. De track & trace code van een brievenbuspakje of onverzekerd pakket biedt géén zekerheid van aflevering. Bij het zoekraken van jouw brievenbus of onverzekerde zending kan ik helaas niets voor je betekenen. Houd er rekening mee dat PostNL alleen vergoedt indien er verzekerd is verzonden.

GARANTIE

Heb ik garantie?

Paperheart-creations garandeert dat de geleverde sieraden voldoen aan de op de website vermelde specificaties. Als binnen 3 maanden na levering blijkt dat er iets mis is met het sieraad, dan zal ik samen met jou proberen tot een passende oplossing te komen. Ik wil graag tevreden klanten.

Ik vraag vrijwel altijd om een foto van het defecte sieraad zodat ik het defect kunnen beoordelen. In sommige gevallen vraag ik het sieraad te retourneren omdat beoordeling via een foto niet mogelijk is.
Ik geef géén garantie op het verkleuren van sieraden. Het verkleuren/vervagen van goldplated sieraden is normaal. Goldplated sieraden zijn gemaakt van 925 zilver met een zeer dun laagje goud. Ik geef géén garantie op het vervagen van de goudlaag. Kijk voor meer info bij "onderhoud & tips sieraden".

Ik ben mijn sieraad verloren, heb ik garantie?

Nee, ik geef geen garantie op verlies.

Ik heb een klacht, waar kan ik die kwijt?

Heb je een klacht? Neem gerust contact met mij op, ik zal altijd proberen een oplossing te zoeken. 

 

EDELSTENEN

Zijn de edelstenen echt?

Jazeker, de in mijn sieraden verwerkte edelstenen zijn 100% natuurlijk tenzij anders vermeld bij het artikel!

De edelsteen heeft kleine oneffenheden/scheurtjes in de steen is dit normaal?

Ja, het is een natuurproduct en kan oneffenheden en interne scheurtjes bevatten. Kun je de barst of scheur duidelijk voelen met je nagel dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand. Neem dan contact met mij op zodat ik het kan beoordelen.

De edelsteen heeft een iets andere kleur dan op de website, klopt dit?

Ja, iedere steen is anders en kan afwijken van de foto. Wil je een specifieke kleur, neem dan contact met mij op. Ik kan dan vooraf kijken of ik aan jouw wens kan voldoen.